تصویر ثابت

دنبال کردن مطالب از طریق فید RSS دنبال کردن مطالب از طریق تویتر

جستجو در زوج بلاگ


اطلاعات کاربری


عضو شويد


رمزتان را فراموش کرده اید؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

تقویم مناسبتی

کارهایی که پیش از بارداری باید انجام داد

1.  پیش دکتر بروید و چک آپ کنید
در این مرحله، لازم نیست دکتر یا مامای خاصی برای خود پیدا کنید. فقط پیش دکتر خانوادگی خود بروید و از او بخواهید تا چک اپ کاملی انجام دهد. این چک آپ، تاریخچه بیماری های خانوادگی و بیماری های خود شما، سلامت کنونی شما و داروهایی که هم اکنون استفاده می کنید را بررسی می کند. مصرف برخی از داروها در دوران بارداری بسیار خطرناک است و برخی از آنها باید پیش از بارداری عوض شوند زیرا ممکن است در بدن مادر رسوب کنند و مضر هستند.
در این ملاقات با دکتر باید در مورد رژیم، وزن، ورزش و عادت های ناسالم شما همچون استعمال سیگار و مخدر نیز صحبت شود. باید برای شما مولتی ویتامین تجویز شود. از اینکه واکسن های خود رابه موقع زده اید اطمینان حاصل کنید. مصونیت خود در برابر بیماری های دوران کودکی همچون آبله مرغان و سرخچه  را آزمایش کنید. به همه سوال هایی که دکتر می پرسد، پاسخ درست بدهید. اگر از آخرین آزمایش و چک آپ شما حدود یکسال می گذرد، حتما دوباره تست پاپ اسمیر  بدهید و آزمایش های لازم برای نداشتن بیمارهای عفونی و مقاربتی را انجام دهید.
شاید برخی از والدین به دلیل سابقه خانوادگی، تمایل داشته باشند برای بیماری هایی همچون کم خونی داسی شکل، تای-ساکز، تصلب کیستی بافت ها، آزمایش ژنتیک بدهند.
2. اسید فولیک مصرف کنید (مراقب ویتامین آ باشید)
خوردن اسید فولیک بسیار ضروری است. با مصرف حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک در طول روز برای حداقل یک ماه پیش از بارداری و سه ماه نخست بارداری، می توانید 50 تا 70 درصد از احتمال داشتن نوزادی با نقص لوله عصبی همچون اسپینا بیفیدا جلوگیری کنید. استفاده از اسید فولیک همچنین می تواند از دیگر ناهنجاری های تولد نیز جلوگیری کند.
می توانید از همه داروخانه ها اسید فولیک یا دیگر مولتی ویتامین های پیش از تولد را تهیه کنید. اما پیش از خرید مولتی ویتامین، ببینید آیا حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک در خود دارد یا خیر. همچنین کنترل کنید تا آن مولتی ویتامین، بیشتر از 770 میکروگرم ویتامین آ نداشته باشد، مگر اینکه بیشتر آن بتاکاروتن باشد. استفاده بیش از حد ویتامین آ می تواند منجر به ناهنجاری های تولد شود.
اگر از مکملی که استفاده می کنید مطمئن نیستید، از دکتر یا داروخانه چی کمک بخواهید.
3. ترک سیگار، الکل و مواد مخدر
اگر سیگاری هستید یا مواد مخدر مصرف می کنید، زمان آن رسیده تا آنها را ترک کنید. یافته های علمی بسیاری نشان داده اند، سیگار و مواد مخدر منجر به سقط جنین، زایمان زودرس و نوزادان بسیار کوچک و کم وزن می شوند. در نظر داشته باشید، تاثیر برخی از داروها و مخدرها حتی از پس از ترک آنها نیز  در بدن باقی می مانند.
تحقیقات همچنین می گویند، استفاده از تنباکو روی باروری مادر و کم شدن اسپرم های پدر تاثیر دارد. در حقیقت، حتی کشیدن گاه و بیگاه سیگار نیز می تواند روی باردار شدن تاثیر منفی بگذارد.
مصرف نوشیدنی های الکلی نیز تاثیر منفی در بارداری دارد. آنها می توانند منجر به ناهنجاری های زایمان یا مشکلات دیگر برای رشد نوزاد بشوند.
شاید ترک عادت های ناسالم مشکل باشد اما با مشاور در این رابطه صحبت کنید. مشاور راهکارهایی پیش روی شما قرار می دهد تا راحت تر سیگار یا مواد مخدر را کنار بگذارید.  


ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


مناسبات و اعلان

توضیح تصویر

درباره زوج بلاگ


ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که باعث بوجود آمدن خویشاوندی می‌شود.

آمار زوج بلاگ

آمار مطالب
کل مطالب : 94


آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 19
باردید دیروز : 268
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 631
بازدید ماه : 287
بازدید سال : 46,552
بازدید کلی : 536,200
بازدید : 2965421

نظرسنجی

دوستان عزیز نظرات خودتونو درباره وبلاگ اعلام کنید ... با تشکر

کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS


Powered By
zojblog.ir

Translate : zojblog.ir

متن کوتاه زوج بلاگ

باهم خوب بودن به معنی موافقت همسر با همه‌چیز نیست. اکثر همسرانی که قبل از ازدواج به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند دارای نگرش، عقاید و طرز تفکرهای متفاوتی‌اند و حتی در برخی امور مهم زندگی دیدگاه مشترکی ندارند. همه زوج‌ها باید در پاره‌ای از زمینه‌ها با همسر اختلاف نظر داشته باشند و این امری طبیعی در زندگی زناشویی است. در یک ازدواج موفق، زن و شوهر به نظرات همسر خود احترام می‌گذارند. همچنین به یاد داشته باشید اختلافات خانوادگی و زناشویی ممکن است در هر ازدواج و زندگی مشترکی اتفاق افتد، مهم این است زن و شوهر چگونه با این اختلافات برخورد کنند.

سخنی از بهشت

زوج بلاگ

*****

لینکدونی

از ما حمایت کنید
به zojblog امتیاز دهید