تبلیغات
مرجع دانستنی های ازدواج و زناشویی - میزان اسید فولیک غذا ها
مرجع دانستنی های ازدواج و زناشویی
ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که باعث بوجود آمدن خویشاوندی می‌شود.
صفحه ی نخست       پست الکترونیک          صندوق پیام              ATOM            زوج بلاگ
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : RRB 1985
گردآوری مطالب
نظرسنجی
آیا مایل هستید عضو کانال تلگرام ما شوید ؟ zojblog_group@



غنی‌ترین منبع اسید فولیک، ‌ اسفناج و برگ کاهوست. نیاز به اسید فولیک در دوران بارداری دو برابر افزایش می‌یابد. توصیه می‌شود به دلیل نقش اسید فولیک در پیشگیری از نقص مادرزادی لوله عصبی، مصرف این مکمل از 3 ماه یا حداقل یک ماه قبل از بارداری شروع شود. برای خانم‌های بارداری که از قبل تصمیم به بارداری نداشته‌اند به محض اطلاع از بارداری مصرف روزانه ۴۰۰ میکروگرم از این مکمل توصیه می‌شود.
 
سایر منابع غذایی غنی از اسید فولیک جگر، سبزی‌های سبز تیره و حبوبات در برنامه غذایی روزانه توصیه می‌شود. مادران باید توجه كنند که بخش زیادی از اسید فولیک در اثر پخت سبزی‌ها از بین می‌رود، بنابراین باید از سبزی‌های تازه مانند سبزی خوردن در برنامه غذایی روزانه استفاده كنند و البته نکات بهداشتی از جمله استفاده از مایع ضدعفونی سبزیجات را فراموش نکنند. مصرف کافی منابع غذایی این ویتامین به تنهایی نیاز بدن خانم‌های باردار به اسید فولیک را تامین نمی‌کند و نمی‌تواند جایگزین مکمل اسید فولیک شود و مادران باردار باید حتما مکمل اسید فولیک را در دوران بارداری مصرف کنند.




نوع مطلب : داروها و مکمل های دوران بارداری، 
برچسب ها : میزان اسید فولیک غذا ها، غنی‌ترین منبع اسید فولیک،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 1 بهمن 1397
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بروز رسانی :
تبلیغات

به کانال تلگرام دانستنی های زناشویی زوج بلاگ بپیوندید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز